lauantai 27. tammikuuta 2018

Asiaa kahvista, nämä löysin netistä etsiessäni tietoa kahvin juonnista


Tällaisia juttuja kirjoitin ylös nettiä selatessa ravitsemustietäväisten kommenteista.
 
 Kahvissa on antioksidantteja.Sisältää fytokemikaaleja.Kahvissa on glugoosi- ja rasva-aineenvaihduntaa tasapainottavaa klorogeenihappoa jopa niin paljon, että päivittäinen 2 – 4 kupillista/ max. 2 mukillista kahvia saattaa ehkäistä jonkin verran maksan rasvoittumista ja maksa-arvojen nousua. Sekä alentaa tyypin kaksi diabetestä? Liian monta kupillista tuo esiin haitat, joita aiheuttavat kofeiini sekä kahvipapujen paahtamisessa syntyvät karsinogeenit ja AGE-yhdisteet.

(Suora lainaus: Terve maksa/ kirja    -   Marja Ruuti)

 

. . . . . . . .
 
Muita löytämiäni huomioita: 
 
Ruokailujärjestys, jos haluat kahvin ruokailun yhteyteen: 
ruoka – kahvi – vesi 
                                                  ... 

 

Kahvi voi jo yksistään aiheuttaa ylävatsavaivoja. 
........
 
Kaksi tuntia ruokailusta kahviin. Kaikki sairaudet johtuvat
                       liian happamasta kehosta. Kahvi on happamoittava /  käytä tummapaahtoa
.......

Matkatessa on hyvä juoda kahvia, niin maha ei mene sekaisin siitä
ruoasta , mitä matkalla syöt. (Herkkävatsaiset)
 ......




Älä juo kahvia enää klo 16.00 jälkeen ( tai  Klo 18)
Muuten voi mennä yöunet.
Tiedät kyllä itse, jos näin on.


......

Lisää aiheesta kahvi:

http://leenakaarina.blogspot.se/2018/01/oletko-sinakin-jamahtanyt-kahvin-kanssa.html

 








Ei kommentteja:

Lähetä kommentti